Suurin osa Instagramin käyttäjistä on varmasti törmännyt mainoksiin, joko syötteessä, tai käyttäjien lisääminä yhteistyökuvina. Vaikuttajamarkkinointi on kasvanut räjähdysmäisesti ja moni blogaaja tai vlogaaja saakin elantonsa sieltä.

Otetaan esimerkiksi Ross Dickerson, fitnessmalli ja ahkera Instagramin käyttäjä. Hänellä on yli 1,5 miljoonaa seuraajaa. Kuviensa avulla hän ohjaa seuraajiaan klikkaamaan linkkiä, joka on hänen esittelytekstinsä lopussa. Linkki johtaa hänen sivuilleen, josta voi ostaa hänen suunnittelemiaan treeniohjelmia. Niitä myymällä hän tienaa huonoina päivinä 500 puntaa, parempina moninkertaisesti.

                 Ross Dickerson lyö rahoiksi Instagramilla.

 

Hänen tavoitteensa on tienata jokaisella Instagram-julkaisulla. Dickersonin sivu toimii kuin mainoskanava. Häneltä on mahdollista ostaa mainosaikaa muutamalla sadalla dollarilla, joilla saa tuotteen hänen mainostamanaan esille pariksi tunniksi. Sen jälkeen hän poistaa kuvan. Maksamalla enemmän saa enemmän aikaa näkyvillä. Kuulostaa aika hyvältä, eikö?

                Sponsoroitu julkaisu Dickersonilta.

 

Sitoutuneilla seuraajilla teet tulosta

Tämä on vain yksi tapa hyödyntää Instagramia. Yrityksen on myös mahdollista mainostaa suoraan seuraajille.  Toisaalta pelkät ”haamuseuraajat” ei riitä, vaan tarvitaan sellaisia seuraajia, jotka ovat sitoutuneita jakamaasi sisältöön. Menestyksekkääseen Instagram-tiliin tarvitsee paljon seuraajia ja sitoutuneita sellaisia.

Kuinka se sitten onnistuu?

Meillä saattaa olla ratkaisu. Lue lisää täältä.

Voit lukea blogistamme lisää vaikuttajamarkkinoinnista ja täältä siitä, kuinka tienata Instagramin avulla.